dna – dieta

Dieta a dna

Prakticky nejúčinější způsob jak snížit riziko dnavého záchvatu je držet dietu.

Platí zde několik základních pravidel:

– hladinu kyseliny močové v krvi významně snížíte když zhubnete ale pozor, nedržte žádné drastické diety, nedostatek některých látek a hladovění může naopak přispět ke zvýšení hladiny kyseliny močové v krvi

– pravidelně cvičte protože pohybová aktivita má pozitivní vliv na cirkulaci krve

– pijte nejméně 2 litry tekutin denně – vhodné jsou alkalické minerálky které napomáhají alkalizaci moči a tím k udržení jinak špatně rozpustné kyseliny močové v roztoku, takže se předejde tvorbě močových konkrementů. Vodovodní vodě se vyhněte. Vhodná je i Pí – voda, jenž je běžně dostupná na našem trhu

– zcela se vyhýbejte potravinám s vysokým obsahem purinů mezi které patří: maso (zejména mladých zvířat), vnitřnosti, sardinky, ančovičky, masové extrakty, masové polévky a omáčky, brzlík, játra, ledvinky, mozeček, plíce, slezina, kostní morek, krev, játrové paštiky, jaternice, jaternicové polévky masové koncentráty zvěřina a výrobky z ní, kořenící směsi a koncentráty jako Maggi, sojová omáčka, masové kostky, maso a masné výrobky, nakládaná masa, uzeniny, masa mladých zvířat (telecí, jehněčí, kuřecí) ryby a rybí výrobky, sardelová pasta, očka, olejovky, šproty, rybí konzervy, nakládané ryby, obilniny a celozrnné výrobky, luštěniny droždí, čokoláda, kakaový prášek špenát, reveň, červená řepa, špenát, hrách, kapusta, silné kakao čaj, živočisné tuky a živočišné bílkoviny, plísňové a tučné sýry, křen, česnek, čočka, čokoláda, marcipán, ostré koření, hořčice, sójová omáčka (vyjma dochucení např. rýže), celozrnné výrobky

– potraviny které můžete přijímat v omezeném množství: káva, slabý černý čaj, minerálky s vyšším obsahem minerálů, máslo a máslové krémy, sladkovodní ryby (+ tuňák), libové hověží, vařená šunka, smažený sýr, vařené vejce, květák, houby, fazole, rýže (hnědá), tvarohové a bramborové knedlíky, tučnější dorty a zmrzliny, výrobky z bílé mouky

– doporučené potraviny: ovocné šťávy a limonády, rostlinné tuky a oleje které neprošly varem (oleje po vystavení vysokým teplotám žluknou, žluklé tuky rychle ničí vitamin E, což má za následek zvýšenou tvorbu kyseliny močové), mléčné výrobky, zelenina a ovoce, tmavé i bílé pečivo, koření (petržel, kopr, pažitka, kmín, majoránka), hnědá rýže, kukuřice, vařené zelí nebo kapusta, celer, mrkev, pečené sladké brambory, cibule, datle, čerstvá dužina z kokosu, avokády, med, hrozinky, zakysané mléčné výrobky (jogurt, tvarohový farmářský sýr, kysaná smetana), čerstvé kaštany / mandle (ne pražené ani vařené), banány, hrušky, jahody, třešně, pomeranče, kiwi, grepy, čerstvé neslazené ovocné džusy (vyjma brusinkových)

– vyhněte se alkoholu, zejména pivu které obsahuje veliké množství purinů a rovněž červenému vínu

hodně důležité jsou také přírodní prostředky na DNU, např. přípravek RENOL

 

3 komentáře to “dna – dieta”

  1. dieta na masę napsal:

    Państwa opis jest naprawdę imponujący aby trzymać tak dalej.

  2. Radka Černa napsal:

    DOBRY DEN MOHU JIST KYSANE ZELI DEKUJI CERNA

  3. FirstGarfield napsal:

    I see you don’t monetize your site, don’t waste
    your traffic, you can earn additional cash every month because you’ve
    got high quality content. If you want to know how
    to make extra bucks, search for: Mrdalekjd methods for $$$

Leave a Reply